Bra kommunikation = Rätt formuleringar

Tänk vad rätt kommunikation kan göra. Jag kan bli så fascinerad över personer som är fruktansvärt duktiga på att förstå vikten i olika formuleringar vid försäljning osv. Som helt enkelt kan hantera språkets makt. Jag har gått på en hel del utbildningar och föreläsningar i kommunikation, coachmetodik, smtalsstyrning och säljteknik och ändå kan jag inte låta bli att häpnas över hur enkelt det kan vara om man bara tänker om och formulerar sig på ett annat sätt. Finns väääldigt få som är så pass vassa att de kan imponera på mig och mina mått på vad som är bra kommunikation- Och ni som tillhör den kategorin vet vilka ni är.

Henke läser tidningen istället för att plocka undan sina verktyg som han lovat. Suck! Jag vill gå och lägga mig nu.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja det där med kommunikation är fascinerande!

2010-05-08 @ 19:57:21
URL: http://helenahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0