Bilder fran Koh Samet

Nu ar vi i paradiset. Koh Samet!
Vi kom hit den 20 mars och stannar till 4 april. De forsta tva  natterna bodde vi pa Wongdeuan resort pa Wong deuan beach. Lugnt och stillsamt. Lite for lugnt tyckte vi. Dessutom var bungalown som vi bodde pa sadar frasch. Vi Flyttade istallet till Toks little hut (som Peter tipsat oss om). Mtcket battre lage och super fina bungalows.
Har kommer en bild pa Wong deuan beach

Vart hem (Toks)

Var strand

Jag gor allt for att stilla langtan efter Missen

Liter bilder fran vart liv

Saknar Sverige!!!
Puss och kram

Bilder fran Koh Chang

Koh Samuis flygplats. Dax att flyga till Koh Chang (Trat).
Vi passar pa att stretcha innan avgang.

Henrik vantar vid Gate 3

White sand beach

V har hyrt en motorcykel for att ta oss runt on. Vart mal ar Long beach.
Vi passerade en fiskeodling pa norra Koh Chang

View point pa sodra Koh Chang

Vagen vart samre och samre ju narmare Long beach vi kom.

Framme vid Long beach

Ananasodling

Marknad

Vi flyttar fran Paddys Palm resort pa White sand beach till Orchid Resort pa Lonely beach\Kai bay.

Vart nya hem i 3 natter. Vi trivdes!

Poolomradet

Utsikt fran ballkongen

En dag pa stranden

Orchid pa kvallen. Var middagsview.

Tillbaka i White sand beach for 2 natter. Bor pa Chang Buri resort & spa. Vart middag med drinkar och vattenpipa pa stranden.

Puss och kram

Koh Chang 2011-03-15

Ojoj...är ni otåliga? Man måste väl få slappa lite? ;-) Vi är på Koh Chang. Har varit här i ca 1 vecka. Bodde först på Paddy's Palm Resort på White sand beach i 4 nätter. Nu är vi vid Lonely beach/Bailian Bay och bor på ett jätte mysigt resort som heter Orchid Resort. Betalade för en Deluxe Bungalow men blev uppgraderade till en Sea Wiew Royal Deluxe Bungalow. De ni...! :-) Glassigt! ( http://www.kohchangorchid.com/ )Inatt blir det tredje och sista natten här. Imorgon åker vi tillbaka till White sand beach och checkar in 2 nätter på Chang Buri Resort innan vi drar vill Pattaya. Egentligen skulle vi till Koh Samet innan Pattaya men vi känner att vi vill bryta av med lite shopping innan det är dax för nästa paradisö. :-) Idag har vi varit vid Khong Koi Beach hela dagen (ägaren till Orchid skjutsade oss). Vi spenderade en hel del pengar på stranden: -2 lunch (kyckling med cashewnötter med ris och röd curry kyckling med ris) -2 coca cola -1 stor stark -1 pina colada -2 fotvårdsbehandlingar = 123 kr :-) Ann-Sofi: Bilder från Koh Chang kommer! ;-) Peter: Vi var nere med motorcykeln vid White Sand Beach Resort för att jag ville ta lite kort till dig och vi höll fan inte på att komma upp. Satan vad brant backe. Värre än Fritt fall på Grönan. :-) Kram till er alla där hemma!

Koh tao 2011-03-08

Idag har det varit växlande väder. Sol-Spöregn-Sol-Spöregn-Sol-Spöregn osv. Ganska skönt med skurar, vi har blivit bortskämda med SOOOL så lite regn funkar. Dessutom blir man ju ändå blöt när man måste svalka sig i havet ;-) På tal om det.... Evelina och Henrik tar ett dopp i poolen innan de ska gå och käka middag. Regnet öser ner. Henrik säger: Gå ner under vattnet. Man hör regnet under ytan... Evelina svarar: Nej men jag vill ju inte blöta håret om vi ska gå och äta. Bägge är tysta och tänker. Henrik sneglar på Evelinas dyngsura hår som är uppsatt i en knut på huvudet. Henrik säger efter en stund: Nej det är klart. Tänkte inte på det. ...Regnet smattrar.... Hmmm....det var allt jag hade att rapportera. Tjing!!!

Bilder fran Koh Tao

Anlander till Koh Tao

Henrik =)

Sairee beach

Freedom beach

Eldshow varje kvall vid Sairee beach dar vi bor

Sairee beach - Big Blue

Dax att blogga

Puss och kram fran Thailand!!!

Bra och dåligt

Idag har det varit en sådär bra dag. Eller t.o.m. lite dålig. Det som är bra är att vi är nu på Koh Tao. En liten ö ovanför Koh Phangan så vi tog båten hit. Koh Tao är en underbar liten ö med klart och fint vatten vilken gör att de flesta som kommer hit har för avsikt att dyka eller iaf snorkla. Det är svårt att inte ha det bra i paradiset eller hur!?! Men som sagt så har jag lyckats med det idag. Kände på båten att något var på tok. Har haft blodpropp flera gånger tidigare och jag vet precis hur det känns. Vi avvaktade och gick och käkade. Åkte sen taxi (satt på ett pickup-flak) till hotellet där jag la mig och vilade. De gav sig inte. Som tur är fick jag utskrivet Fragmin för flygresan och det gick bara åt en av två sprutor på hitresan så jag tog den andra idag. Känns fortfarande inte ok så det har blivit vila hela e.m/kvällen så hoppas vi att morgondagen ser ljusare ut. Känns sådär om jag skulle behöva söka läkarvård här. Finns det ens sjukhus på ön lixom. Aja...håller tummarna och ska sova nu. Godnatt vänner!