Utterholmen.... I have been there. Today!!!

Utterholmen! Där jag tillbringat såååå mycket tid på sommrarna under hela min uppväxt. Har tyvärr inte varit där så mycket sen pappa gick bort. Farfar och farmor bodde på Utterholmen HELA sommrarna i sin husbåt. Farfar var den som skötte om det mesta på ön. Byggt bryggor, dass, bastu, fiskrök, underhållt byggnaderna m.m. När farfar gick bort tog pappa över en hel del av det farfar gjort. Nu finns ingen av de två kvar i livet längre! Saknar dem båda massor. Förstår ni då att det känns roligt att komma ut till Uttris och få syn på denna lilla skylt på en av bryggorna:

Så idag har jag och Henke alltså varit ute på sjön i min båt. Första båtturen för i år och även sista. =) La nämligen bara i båten för att åka ut till Uttris och visa ön för Henrik och även hämta hem en jolle. Jollen var från början farfars. Sen efter att han gick bort har pappa haft den. Pappa gick bort för mer än tre år sen och jag har verkligen inte tänkt på att jollen legat kvar på Uttris hela tiden. Var inte ens helt säker på att den låg kvar. Vart väldigt glad när jag fick syn på den kan jag lova. Vi gick en promenad runt ön, åt lite medtagen sallad på Kaptensbryggan och sen sjösatte vi lilla roddbåten och jag rodde den bort till båten. Hela vistelsen på Uttris har varit väldigt nonstalgiskt. Mycket tankar. Mycket längtan.

Här är beviset på att hon varit i sjön i år =)¨


Underbar dag!!!


Kommentarer
Postat av: Henrik

Mys dag! Älskar dig!

2009-09-12 @ 21:51:08
Postat av: Mamma

Å vad roligt överraskande att se en skylt med Freimans namn på.helt underbart hedrande för farfar och pappa Leif:)

2009-09-13 @ 23:37:24
Postat av: jossi

hahah underbart!!! dom lever vidare,inte bara för oss. love

2009-09-17 @ 11:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0