Har du spritat händerna?

Jag kanske är helt fel ute eller iaf tar väldigt lätt på något mycket allvarligt men jag tillhör fortfarande dem som tycker att hysterin kring svininfluensan är något överdriven. Är det verkligen så illa? Det går inte en dag utan att man inte hör något om denna skräckinjagande influensa. Alla pratar om den överallt. På jobbet, bland vänner, i familjen. "Ska du ta vaccin eller har du redan gjort det?" "Nej jag har inte tagit och tänker inte göra det heller" "INTE?"
Men det kanske inte är så konstigt att folk blir uppskrämda? Läser man en kvällstidning så låter det som om detta är jodens undergång. TREÅRIG POJKE DOG AV SVININFLUENSAN!!!! Jaha? Men sen att pojken led av en muskelsjukdom och knappt kunde gå samtidigt som han hade vanlig influensa, lunginflammation, och hjärtmuskelinflammationvanlig och inte ätit på 5 dygn nämns inte ens i alla artiklar. Detta är bara ett av fallen det varit uppståndelse kring. Visste ni att 2000 - 4000 / år dör av "vanlig" influensa i Sverigt. Det är ganska mycket! Svininfluensan upptäcktes första gången 1930. Det var VÄLDIGT länge sen. Jag tvivlar inte på att den sprids och att jag själv kan få den men det jag tycker är överdrivet är att alla tycks tro att man kommer dö om man blir smittad och det irriterar mig att medierna överdriver på det sätt de gör samt undanhåller information om dödsfallen som kan vara den egentliga orsaken till död!

Hela grejen känns överdriven. Allvaret har inte funnit mig!!!

xxx


Kommentarer
Postat av: Vera

Hell YEA...Tell them hone=) couldnt agree with you more..=)

2009-11-27 @ 14:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0