Berättelsen om BOMBEN!!!

Mamma och Jossi var på IKEA härom dagen. När de kommer ut på parkeringen och bort till bilen ser mamma något som hänger under bilen. I efterhand beskriver hon den som "en låda som sitter fast med spännband och med en slang/sladd som går upp till motorn". Jag blir förskäckt! Låter jävligt mysko. Mamma berättar att Jossi tagit kort och MMSat till en kompis men han kunde inte se vad det var men tyckte att det såg skumt ut. Sen hade de, trots att de misstänkt ha en bomb under bilen, satt sig i bilen och precis innan de ska strarta så säger mamma "Tänk om det smäller! Kanske bäst du hoppar ut Jossi. Du är yngst" Jossi hade tittat på mamma "Okej, ska bara ta en godis först" Godis? Hallå? Vad är det för familj jag har? Efter att hon tagit en godis hoppar hon ur bilen och gömmer sig bakom en stolpe. Mamma strtade. Inget hände. De hade åkt under 100 km/h hem. Man vet ju inte om den smäller över en viss hastighet. Suck! Pratade med mamma över telefon på jobbet och hon berättade då detta. Men varför ringde ni inte polisen???? Jag for hem till henne och la mig på alla fyra. "Vart"? "Där" Hmm...såg inte ut som en bomb enligt mig. Måste suttit där hela tiden utan att mamma tänkt på det, tänkte jag. Tar ett kort och MMS:ar Henrik. Han ringer upp. "Okej"? Spänningen är olidlig..............."Det är tutan"

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahah.. alltså det är såååå din familj Eve, det är ju därför ni alla är så underbara haha.. just tanken som du sa, varför sätta sig och åka så långt om man har en tanke på att det är en bilbomb??!!Tur du håller reda på din mor o kära syster-yster .. asg sötnissar!

2009-05-01 @ 23:31:34
URL: http://joyyoh.blogg.se/
Postat av: Sara

Ha ha, behöver man ett leende så behöver man bara gå in på din blogg :-)

2009-05-02 @ 12:49:57
URL: http://tanktelite.blogg.se/
Postat av: ALICIA - shopping & foto

hahaha!

2009-05-02 @ 12:56:58
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag har aldig sett en bomb så hur kan vi veta?? Lite spänning skadar aldrigL

2009-05-06 @ 10:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0