Sköldkörtelinflammation

Efter mitt besök på vårdcentralen igår så fick jag beskedet att förutom att jag är sjuk dvs hosta, förkylning, ont i halsen och ögoninflammation så har jag även fått sköldkörtelinflammation. Kunde man väl ge sig fan på att det bara inte skulle vara något "normalt" när jag blir sjuk. En vanlig förkylning. Nej nej....det är för enkelt och tråkigt. Sköldkörtelinflammation är mer intressant. Lite ovanligt sådär. Suck!! Symtomen är tydligen: Sjukdomskänsla i kroppen, feber, värk i kroppen, ont/tryck över halsen, svullen på halsens nedre del, svettningar, diarré m.m. Ja men det stämmer ju. Snabb-sänkan visade ett förhöjt värde vilket oxå tyder på detta. Sköld körtelinflammation kan läka ut av sig själv men behövs oftast behandlas med kortizon. Nu har jag fått en tid den 6/3. ÄR DET ETTSKÄMT ELLER???? Ska jag gå såhär tills dess. Nej men de sa på vårdcentralen att när min förkylning blivit bättre kommer jag nog må så pass bra att jag kan jobba. Men om jag blir sämre ska jag ringa dem. Jag fattar ändå inte riktigt men skit samma. Om jag fortfarande mår dåligt på onsdag så måste jag ändå få en tid för läkarintyg (till jobbet), då kan jag ju fråga mer då.
Sjukvården alltså - Suck!!!!

Ha det bra så hörs vi senare!!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej gumman! Fasiken vad kul att du bloggar! Det har du ju inte berättat. Hur hittade du till min? Jag lovar att jag ska köra skiten ur Christoffer när det är ben =) moahahaha! Jag tycker så synd om dig, det var ingen dålig förkylning/sjuka du åkte på! Massa kramar till dig och stort krya på dig så att du blir frisk snart! Du får kurera dig med mycket glass, varm choklad & film!

2009-02-17 @ 09:24:29
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0