Sällskap

Igår hade jag och mamma jätte mysigt! Var så roligt att ha sällskap! Vi fikade med semla, pratade, tittade på kort, surfade lite och planerade hur Jossis lgh ska se ut. Både jag och mamma vet att vi har verkligen inte ett skit att säga till om när det gäller Jossis lgh. Men vill ändå så gärna tro att vi kan bestämma. Mamma berättade lite om hur Jossi vill ha det och det lät jätte fint. Vi började spinna vidare på det där (spinna vidare? Vi? Ovanligt!) och har nu bestämmt att Jossi ska ha röda tapeter i köket, kommer bli snyggt till de vita luckorna, vitt ek golv genomgående i lgh, en häftig fototapet som fondvägg i vardagsrummet. Antingen en skog, New York eller varför inte en enhörning? Sen ska det vara svarta mattor i hall, kök och vardagsrum. Funderar lite på om hon kanske ska ha en röd matta under matbordet, blir snyggt till det svart/vita, men det beror på valet av gardinfärger, plädar och kuddar i soffan. När vi ansåg att vi var klara med spånandet så visade jag korten från Egypten. Mamma tycker jag ser så vuxen ut på kort. Att jag har ett brett arsla och är stor (Ååå tack mamma) =). Men bara på vissa kort tydligen. Hmm.... När vi släckte ner datorn vart det mörkt. Svart som natten... Hade suttit så länge nedsjunkna i soffan bakom skärmen att vi inte märkt att solen gått ner och det blivit mörkt ute. Elden hade slocknat i kaminen oxå. Jag trevade mig fram och tände lite ljus och små lampor och vi fick fyr i kamin. Mus-pus!!! När Henrik kom hem fick han laga mat åt oss. Vi la oss och vilade en stund och sen surfade vi på youtube efter Leonard Coahn och Weeping Willow. (snacka om bortskämda) Sen såg vi Pistvakt alla tre. Mammas bästa film. Den är sjukt rolig! Oslagbar klassiker!
Tack mamma-"Bjern" för en super-mysig dag!
Kram


Kommentarer
Postat av: Mamma

Neeej, jag sa aldrig stort arsle.Jag sa lite breda höfter och det är en helt annan sak...eller!? Mysigt hade vi och god mat var det:)Ni är så mysiga och varma i sinnet.Kommer snart igen för att fortsätta planeringen av Jossis lägenhet.Kram på dej!

2009-02-19 @ 21:27:54
Postat av: Bulan

hahaha skratta som tusan=) tack för tipsen;) låter snyggt, bara att komma och fixa;) brett arsle, hahaha mamma vet hur man charmar hon. kiss

2009-03-02 @ 20:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0