Koh Chang 2011-03-15

Ojoj...är ni otåliga? Man måste väl få slappa lite? ;-) Vi är på Koh Chang. Har varit här i ca 1 vecka. Bodde först på Paddy's Palm Resort på White sand beach i 4 nätter. Nu är vi vid Lonely beach/Bailian Bay och bor på ett jätte mysigt resort som heter Orchid Resort. Betalade för en Deluxe Bungalow men blev uppgraderade till en Sea Wiew Royal Deluxe Bungalow. De ni...! :-) Glassigt! ( http://www.kohchangorchid.com/ )Inatt blir det tredje och sista natten här. Imorgon åker vi tillbaka till White sand beach och checkar in 2 nätter på Chang Buri Resort innan vi drar vill Pattaya. Egentligen skulle vi till Koh Samet innan Pattaya men vi känner att vi vill bryta av med lite shopping innan det är dax för nästa paradisö. :-) Idag har vi varit vid Khong Koi Beach hela dagen (ägaren till Orchid skjutsade oss). Vi spenderade en hel del pengar på stranden: -2 lunch (kyckling med cashewnötter med ris och röd curry kyckling med ris) -2 coca cola -1 stor stark -1 pina colada -2 fotvårdsbehandlingar = 123 kr :-) Ann-Sofi: Bilder från Koh Chang kommer! ;-) Peter: Vi var nere med motorcykeln vid White Sand Beach Resort för att jag ville ta lite kort till dig och vi höll fan inte på att komma upp. Satan vad brant backe. Värre än Fritt fall på Grönan. :-) Kram till er alla där hemma!

Kommentarer
Postat av: Clara

Hej Eve! Koh Chang? Vad tycker ni? Jag har ju inte varit där. Verkar som ni lyxar med boende, det gillar jag! Jimmy hälsar tillbaka. Han tyckte det var roligt att jag kallade dig för lillbossen :)



Jag var inte i fas när jag kom hem från semestern, men nu börjar jag komma back on track! Du har lärt mig allt, men jag saknar dig faktiskt.



Vad roligt att ni åker till Koh Samet. En liten ö men massa härliga restauranger efter stranden. På kvällarna dukas det upp för middag och fireshow för hela slanten. Bästa fireshowen finns på Ploybar (restaurand på stranden och partystället på natten) Rekommenderas! Livemusik bjuder dom även till på. Sen måste ni tilöl Silversand (bar) Ett mysigt ställe med goa buckets och musik. Dom brukar köra limbo på kvällarna och fireshows. Jag känner typ alla som jobbar där :p



Sen om ni vill bo i en mysig bungalow, så rekommenderar jag Sinsamut. Trådlöst internet och priset per bungalow ligger på 900 bath (går att pruta till 700 bath) Om man använder sina puppy-eyes.. Även barne på Sinsamut är jätte mysig. Roliga bartenders och bra musik (inte trance som är överallt)



Jag håller på klippa ihop en film från hela min resa - Skickar den till dig sen, så får du se lite vad vi höll på med :)



Tänker på er varje dag och avundas.



Kramar

2011-03-16 @ 08:54:50
Postat av: Clara

Ursäkta min stavning - Jag snabbskrev och orkar inte skriva om :)

2011-03-16 @ 08:56:06
Postat av: ann-Sofie

Åh vad ni är gulliga som uppdaterar för oss trogna läsare ;) det kallar jag kärlek <3 . Tack! Låter helt underbart...jag längtar sååå mycket...bara knappt 2 veckor kvar jihaaaa :) Idag har solen visat sitt härliga ansikte, men det ser ut att komma snö på lördag...helt galet..Vårkläder börjar rasa in i butikerna och ngr har fått in utemöbler...nära nu. Resan låter helt underbar, förutom den där backen huva! Sov 2 timmar inatt så jag ska snart gå och knyta mig. Hur är det med rapporteringen gällande tsunamin i Thailand. Förmodar att ni Googlar och kollar...så jäkla läskigt. Thailands tsuniami är ju långa vägar från detta monster. Sköt om er och drick en Pina Colada o ta en oilmassage från mig. pussar och hårda kramar till er bägge <3

2011-03-16 @ 21:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0