Patong beach

Klockan 21:00 (strax över) igår satte vi oss på V.I.P buss ner till Phuket. Var meningen att vi skulle anlända klockan 6:00 men av någon konstig anledning blev vi 1,5 tim försenade. Antagligen beror det på att Thailändarna inte är så noga med tider och planering (suck). Från Phuket city tog vi taxi över bergen till Patong. Bor på ett litet hotell som ligger 3 min från stranden. Patong är en helt annan stad i jämförelse mot för 11 år sedan när jag var här senast. Tyvärr till det sämre. Mycket fler turister och hela stranden är täckt av solstolar och parasoll i färgranna snygga rader. Såå turistigt. På kvällen förvandlas stan till en ända stor köttmarknad. Hög nattclubsmusik över hela stan och fnask överallt och då menar jag verkligen överallt. Och ni anar inte hur turistgubbarna beter sig äckligt när de är "fria" på sin semester. Usch! Men mycket är ändå samma och jag har tänkt mycket på pappa och Jossi idag. Saknar familjen där hemma. Nu ska jag sova. Vart inte mycket sova i bussen så jag är ganska trött. Imorgon ska vi ner till stranden igen och fylla ut två platser i en av de färggranna raderna. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sara W

Eh Eve, menar du verkligen "domstolar"....börjar lukta Sara 1 - Eve 3 ;)

Puss

2011-02-16 @ 21:13:56
URL: http://livetnumera.blogg.se/
Postat av: Peter E

Det är tyvärr inte bara Patong som har försämrats till det sämre :(

Och kul att läsa det där om förseningen, Thai är inte så bra på logistik, men.. Guuuu vad jag älskar det landet iaf. Är såå avis på er.



kram kram vännen..

\\ Peter

2011-02-17 @ 15:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0