Oumbärlig?

Vaknade utvilad idag. Konstigt att vakna utvilad en vardag när man ska gå upp 6:15. Kan ju bero på att klockan inte alls var 6:15 utan 8:20. Två timmars försovning. Inte dåligt. Min första tanke: Nej, nu har nog mitt kaffe kallnat. Kattis brukar nämligen alltid vara så snäll och leverera en kopp till mig vid 7:30-tiden på morgonen. Antar det är någon slags muta för att jag ska vara snäll och hjälpa henne med en massa saker under dagen. Men jag klagar inte. Hur som helst var jag imorse mycket bekymrad över att kaffet antagligen kallnat. Min andra tanke var: Nooo, hur har alla klarat sig utan ett färdigt morgonmötes material och den dagliga statistiken? Min chef hade ringt mig på mobilen men den var såklart på ljudlöst. Skickade ett sms om att jag försovit mig och fick tillbaka något i stil med: Jobbigt! Ingen panik! Hela vägen in till stan funderade jag på alla stackars chefer som måste vara helt ur gängorna nu när deras stöd inte är på plats och dessutom inte levererat deras mötesagenda som de måste ha. Väl på jobbet stod en kopp kallt kaffe vid min plats och en glad Kattis som undrade om jag sovit gott. Alla TC hade hållt i mötet utan mina siffor. Inte ett ända panik mail och alla jobbade på som vanligt. Jimmy hade skickat ett mail om att jag låg och sov. Trist! Jag menar jätte bra, verkligen, men fan vad trist att min bubbla sprack. Bubblan jag levt i och som fått mig att tro att jag är oumbärlig för teamchefernas existens.
Jaha...nu då? Gå en radon kurs i september kanske? Kanske ska köpa ett litet gosigt husdjur ändå?

Ikväll har faster, farbror och farmor varit här. Mycket roligt har vi haft det.
-Kan fiskarna i akvariumet se mig? Ibland kan det ju vara så att jag ser dem men att dem inte ser mig.
-Jag vet inte men om du är nyfiken får du gärna hoppa ner och kolla.

Idag har jag levt i 10150 dagar! Undrar vilken dag som varit min bästa?
Henke har levt 11886 dagar! Hans bästa dag var nog när han träffade mig! =)
Mamma har levt 19828 dagar! Bästa dagen för henne måste varit när hon födde mig.

Godnatt världens änglar!!!

Kommentarer
Postat av: Maja

Min kära lilla Eve...



Klart du är oumbärlig för oss alla.Vad skulle vi göra utan dig vid våran sida dag ut och dag in.

Du kan ju bara tänka dig vad mycket "Panik i knäna" Kattis skulle ha utan dig vid sin sida ;)



Ha en underbar kväll

Många kramar till världen goaste Eve

2010-08-19 @ 18:14:55
Postat av: Sara

Håller med Maja. Morgonmötena är inte detsamma utan en liten touch av Eve ;-)



Puss o kram Sara, 13677 dagar plus några skottdagar ;-)

2010-08-20 @ 07:40:40
URL: http://tanktelite.blogg.se/
Postat av: Henrik

Det var den bästa dagen i mitt liv när jag träffade dig!! Älskar dig mest av allt i världen av hela mitt hjärta!!!

2012-04-06 @ 12:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0