Varför går tiden fortare och fortare?

Varför förvånas man hela tiden av att tiden går så fort? Jag har levt i 26 år och jag är nästan helt säker på att klockan tickat på i samma takt hela tiden. Ändå känns det som om tiden går fortare och fortare hela tiden. Kan det vara så att man blir äldre och långsammare i tankarna eller vad är det som gör att man upplever det här på detta sätt? Det var inte länge sen jag stod på jobbet och pratade med en kollega om att vi faktiskt skulle vara ledig 9 dagar i streck båda två. 9 dagar. Fatta hur långt det är. Träffade min kollega idag på jobbet och vi tittade på varandra och sa -Vart fan tog tiden vägen? Sanslöst.
Idag har jag som sagt jobbat och sedan iväg till Maj-lis (Henkes mormors syster) och hennes Sven i Linköping. Vi fick god mat och tårta. De är så söta bägge två.
I morgon är vi lediga. Ahhh....skönt! Då ska vi fixa lite bil och sen tänkte jag åka och träna. Kanske :-S
Vad ska jag göra denna vecka?
- Träna
- Hämta min V40 på verkstan (toppen har gått)
- Klippa mig
- Färga håret
- Gå till tandläkaren
- Träffa min underbara Johanna Ringh (som jag saknat så mycket)
- Umgås med min Henrik (som jag älskar mest)

Hmm....vi får väl se hur mycket av detta jag hinner med tanke på att tiden rusar iväg i så hög fart.....
Natti natti


Kommentarer
Postat av: Henrik Hurtig

Du är min underbara! Älskar dig!!!

2009-01-05 @ 23:44:25
Postat av: Johanna

Oh baby! Så nu kan man följa ditt liv på en blogg också ;) Bra där! Saknat dig massor!!!! Men alldeles strax dyker du upp och plingar på lilla klockan. HAPPY! Puss puss min Sötnos..

2009-01-08 @ 16:39:42
URL: http://joyyoh.blogg.se/
Postat av: christoffer Tranois

fin blogg gumman, du är bäst hihihihihi :-)

2009-01-08 @ 18:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0