Troll i Norrköping

Söndag! Söndag, söndag, söndag. I morgon är det måndag. Igen! Sjukt! Vaknade 10:30 och gick upp och överraskade Henrik med en brakfrulle. Smothie, frukt, kokt och stekt ägg m.m. Gottis! Sen bar det av till Norrköping. Det har blivit något av vår favorit tillflyktsort när vi har tråkigt. Eftersom vi håller på och renoverar i lägenheten i stan och ska efter det ge oss på att renovera huset så är det en del renovering och inredningstankar som fyller våra huvuden och då är det roligt att åka ivägg och kika i affärer m.m. för att få inspiration. Essells blev vårt första stopp. Mycket fint, mycket fult, mycket coolt och en del annorlunda prylar. Spännande! Sen vart det favoriten Nordik där vi köpt både soffa, matbord, stolar, mattor, kuddar, säng m.m. Vi gick ett varv och satte sedan kurs mot cafeterian för att avnjuta en latte och kladdkaka. Både jag och Henrik älskar latte och har bestämt att vi ska köpa en redig lattemaskin. Då var vi bara tvugna att fråga tjejen i café kassan vad det var för fabrikat på deras maskin. Tjejen i kassan kollade på maskinen om hon hittade något märke. Inte på framsidan, inte på sidorna. Hon var väldigt hjälpsam. Så hjälpsam att hon t.o.m. klättrade upp på diskbänken och hängde över den stora maskinen för att se om det fanns något märke på baksidan. Övrig personal kom fram och frågade om allt var som det skulle. Det var kul. Tillsist fick vi hejda henne och säga att det var okej...att hon inte behövde leta mer. Vi satte oss och smaskade på kakan och latten. Efter att jag lyckats spilla ner mig helt och hållet med latte så fortsatte vi till Sängjätte, Tyghuset, Micro, Media Market och till sist Bauhaus. Det ända vi köpte undervdagen var en kartong med små påsar med vitt pulver. Henke tycker det är så bra att ha hmma så vi tog en storpack denna gång. Nej nej nej...jag vet vad du tänker. Hahaha...det är braständare. Vi har ju vedeldat hemma och då gäller det att man gör det enkelt för sig. ;-)
Nu ska jag krama Henrik för han har söndagsångest!
Kram till er me!!!

Förresten....när vi var inne på Essells så fick vi syn på dessa (bilden) i ett hörn. Är det normalt att det står såna i en möbelaffär?
 


Kommentarer
Postat av: Henrik Hurtig

Du är mitt underbara! Mysmorgon med brakfrulle... Me like! Tack för en mysig dag min dröm!

2009-01-11 @ 22:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0