Barnvakt

Fredag till lördag var jag barnvakt åt världens gulligaste ungar. Mina syskonbarn Elias och Alicia. Elias är 3½ och Alicia 1½. Jossi skulle jobba på Tellus och då brukar hon sova i min lägenhet i stan. Jag kom till Stigtomta ca kl 20 och då hade Alicia gått och lagt sig. Men Elias var vaken och vi satte oss vid köksbordet och pratade och åt smörgås med mjölk. Elias plockade fram glas och servett till mig. "Han kan lelpa" =) Elias säger massor roliga saker hela tiden och fantasin riktigt sprudlar. Helt plötsligt var det monster i vardagsrummet och var tvungna att ta skydd under filten där Elias bjöd på fika. Mysigt men varmt och svettigt.
Jossi åkte till jobbet och jag och Elias vart själva. Vi lekte med tågbanan, såg på Piff & Puff. Efter en stund var klockan nästan halv tio men Elias var inte alls trött sa han. Vi satte på "Kalle och chokladfabriken" och det tog ca 10 min så sov Elias i mitt knä i soffan. Helt utslagen när jag bar upp honom till sängen. Igår vaknade vi ca 8:45 och gick upp. Åt frukost, busade och lekte till jag var alldeles slut. 11:30 satte jag på en film till ungarna så jag fick pusta ut lite. Vi åt lunch och efter det kom Jossi och jag åkte till stan och klippte mig.
Var en jätte mysig fre/lör med barnen. Älskar dem massor!!!
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0