Lördagsutflykt

Hej på er! Idag har jag och Henrik varit ute och åkt lite. Vi har varit vid Nävsjön och gott lite på isen. Vi var lite nyfikna på att se hur mycket is det var och jag kan säga att det var mycket. Väldigt mycket. Synd bara att den inte var slätare för då hade man kunnat åkt skridskor. Inte för att jag vet om jag kommer i mina. Var länge sen jag var ute och slirade. Hur som helst så var isen väldigt knölig. Vad beror det på? Någon som är duktig på isar?
Längtar till sommaren för då kan man vandra runt nävsjön. En fin runda som tar ungefär 2 timmar. Ska ta med mamma på en utflykt runt sjön i sommar med fika. =) Det känns som vår grej!
Jag gjorde lite iskonst på isen. =) Åååå så fint!

Efter Nävsjön så åkte vi till Koppartorp och tittade på Tunabergs storgruva där man brutit kopparmalm från början av medeltiden och fram till 1800-talet. Arbetet avbröts pga vatteninströmmning. Intressant med historia! =)
På hemvägen åkte vi förbi Kovik. Det var fint men kallt! Burr! Mysigt att komma hem och äta lite, tända en brasa i kaminen och mysa.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Lill Hurtig

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!

2009-02-21 @ 21:09:50
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy
Postat av: Mamma

När en is är knölig beror det på växlande tempraturer.Det blir milt, isen börjar luckras upp och sen fryser det på igen.Är det en jämn temp är isen blank och slät:)

2009-02-22 @ 19:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0