Påskfirande med intressant avslutning

Dagen började med 1 tim promenad i vårsolen. Helt fantastiskt. Henke var iväg och spelade golf så jag klädde mig och gick promenaden själv. Innan jag gick fick jag syn på Henkes koffein-tabletter. "Aaaa....bra för förbränningen"Jag tog en. =) När jag kom hem kände jag mig helt skakis. =S Skum tablett!
Kl 13:30 var vi hos Henkes mamma och Lasse för att äta påskmat. Henkes syster Johanna var oxå där.  Det var mycket trevligt och gott! Efter maten fick jag vara med om något som jag inte trodde var sant. Har aldrig kunnat ana att Johanna är en "sån". Konstigt! Känns nu i efterhand som om jag borde märkt nåt på henne. Men icke! Johanna är alltså en häxa och efter middagen så packade hon ihop sina saker och for till Blåkulla. Alla ville vara med och vinka av henne. Jag och Kerstin stog på trappen och Henke på altan. T.o.m. Tilda var ivrig att få se henne flyga. Svooooch. Hann ta ett kort precis innan hon starta men sen gick allt så fort. Hon fick lixom som svart rök som kom ur baken och sen flög hon iväg med sån fart att jag inte hann med att fotografera. Tyvärr missade Lasse avfärden. Hans mat-och-sov-klocka ringde efter middagen och han vaknade först efter att hon gett sig av. Typiskt! Kanske han har bättre lycka nästa påsk.


När vi kom hem var vi i trädgården och påtade till klockan vart 20:30. Sååå underbart väder!
TV:n har pajat. Kommer ingen bild bara ljud. Fan den är ju helt ny! Sjukt! Henrik är ledsen :´(
Nu ska jag trösta han!

Puss på er!!! ;-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas vi kan ses snart. Känns som man aldrig hinner.. :( Hoppas du får en jätte fin påskhelg gumman. Puss!!

2009-04-11 @ 09:43:19
Postat av: Sara

Låter som ni hade en trevlig påskmiddag :-) Känner idag att vi nog oxå hade det...goda nyheten är att nacken är så gott som bra så jag ska nog boka av Magnus på tisdag, har ju ingen lust att svischa ner för backarna i stödkrage s. Ha en fortsatt härlig helg så ses vi på tisdag! Puss puss

2009-04-11 @ 11:19:04
URL: http://tanktelite.blogg.se/
Postat av: Johanna "häxan"

Hahahahaha!

Jag visste ju inte riktigt hur jag skulle berätta det men det var ju liksom ett måsten när ni nu var kvar när det var dags att flyga! Resan gick bra och kvasten höll hela vägen också...Nu ska jag ut tillbaka till balkongen och solen! Puss

2009-04-11 @ 13:52:38
URL: http://www.metrobloggen.se/missbusy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0